Cenotvorba

V bodech

  • Obchodování na internetu je vystaveno obrovské konkurenci
  • Zákazníci se nebojí nakupovat i v "neznámých" obchodech, jejich důvěra stoupá a orientují se silně na cenu
  • Zákazník si během mžiku dokáže zjistit ceny na konkurenčních eshopech
  • Nabízené služby internetových obchodů se postupně vyrovnájí a rozdíly se redukují
  • Jediná možnost jak přilákat ještě více zákazníků je tedy nabízet za lákavé ceny
  • Lákavá cena pro zákazníka = cena nižší než u konkurence
  • Sledování a upravování vašich cen v závislosti na konkurenci je ale časově a finančně velmi náročná záležitost
  • Možnost jak problém vyřešit je přejít na automatizované monitorování a získávání cen konkurence
  • S aplikací Price checking máte přístup k aktuálním cenám jakýchkoliv produktů na celém internetu (CZ, SK, HU)!

Způsobů jak stanovit konečnou cenu výrobku, za jakou ji prodejce bude nabízet zákazníkovi je několik. Výběr toho správného způsobu pak často rozhoduje o ne/úspěchu obchodování. Každý podnikatel provádí určitou cenovou politiku, neboli rozhoduje o ceně svých výrobků. Při vytváření cenové politiky ale musí brát v úvahu celou řadu faktorů, které jej ovlivňují, jako např. na jakém trhu firma působí, jaký segment hodlá oslovit..atd. Nesprávně zvolená cenová politika dříve či později nemůže skončit jinak než nezájmem zákazníků o nabízené produkty. Jakou cenotvorbu tedy zvolit?

Pro obchodování na internetu je situace vcelku jednoduchá. Konkurence je zde enormní, na jednom místě (platfotmě) se proti sobě utkávají stovky, ba tisíce větších či menších eshopů, nabízející zákazíkům identické zboží. Možností jak se odlišit je přitom stále méně a méně. Lidé se již na internetu obchodovat naučili, důvěřují i internetovým obchodům, ve kterých do té doby nikdy nenakupovali, nabízené služby obchodů se blíží naprosté shodě... v podstatě tak můžeme mluvit o téměř dokonalé konkurenci. Zákazník si během několika sekund může zjistit cenu ve stovce internetových obchodů a poté si jednoduše vybrat. Který eshop zvolí? Ten, kde produkt sežene nejlevněji, pochopitelně. Cenu si již výrobci prostě těžko mohou určovat sami a chtějí-li uspět, musejí se chtě nechtě orientovat na ceny odpovídající konkurence.

KONKURENČNĚ ORIENTOVANÁ CENOTVORBA

Zní to velmi jednoduše, ale co to tedy vlastně znamená? Tento postup tvorby cen nespočívá ve stanovení vlastní cenové strategie a politiky, nýbrž v podřízení se cenám konkurence. Problém při konkurenční cenotvorbě je správné a hlavně včasné reagování na změny cen u konkurentů. Sledování těchto pohybů je ale časově velmi náročné. U nabízeného sortimentu v řádů stovek výrobků už je manuální monitorování konkurenčních cen spíše noční můrou. Můžete si sice najmout brigádníky, kteří za vás budou cenu u konkurence zjištovat, takové řešení je však velmi nákladné a dlouhodobě neefektivní. Proto jsme přišli s myšlenou tento proces zcela zautomatizovat a výsledkem našeho snažení vznikla Price checking aplikace. S tímto nástrojem tak získáte profesionální konkurenční cenotvorbu s minimálními náklady a s neustále aktuálními cenami konkurence!

Napište nám, zeptejte se, chcete více informací

Captcha
Vygenerovat nový kód